VALPAR :)

Herregud vilket dygn det har varit för min del.
Igår låg jag på madrassen nedanför ronjas korg och var helt säker på att hon skulle valpa, hon visade alla tecken men ju senare det blev ju mer oroliga blev vi för ingen valp ploppade ju ut. Kring halv 5 gick pappa och la sig coh då somna även jag men vakna på 7. Kl 8 var hon i full gång men sammandragningarna men valpen som var på väg kom fel väg och fastnade, så vi ringde veterinären och jaa, det blev lite av ett kaos här i huset. Det var enbart jag och mamma hemma så för mig blev det bara att stanna hemma från skolan och hon från jobbet, tur att vi inte hade hunnit fara, jag skulle bara ha varit borta i 2 timmar men ändå. veterinären sa iaf att vi skulle komma in med henn epå en gång så när jag tillslut lyckades krångla ut valpen med hjälp av hennes sammandragningar fick vi det tråkiga besekedet att valpen redan hunnit dö :/ men vi skyndade oss iaf in med ronja i bilen men redan vid postlådan hörde jag en unge pipa från henne så då fick vi stanna och mycket lättare kom denna valp ut som var pigg och frisk. Det blev att vi vände hem igen och så fort vi kommit innanför dörren kom den 3:e valpen. Hon höll på ända till kl 2 med valpningen och sammanlaggt blev det 7 levande och tyvärr 1 död. Den sista valpen var hårt tagen och vi var tvungen fara till veterinären och köpa nå special mjölk och flaska och tillslut började hon även dia från ronja. Valpen är frortfarande väldigt svag och svagast och minst i kullen så vi får se hur det går med henne..
det blev 6 tikar och 1 hane!

Så då har vi framför oss minst 8 trevliga veckor med dessa valpar :)

/A.j

Kommentarer
Postat av: sarah

åh, så himla roligt! :D

2009-05-27 @ 00:30:11
URL: http://aake.blogg.se/
Postat av: Lea

jag kommer snart o hälsar på er=)

2009-05-27 @ 11:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0